שלושת התירוצים וההפרכות שלהם! למה חברות עסקים קטנים ובינוניים צריכים להיות אחראיים

3 התירוצים המובילים-וההפרכות שלהם!
אחריות חברתית וקיימות לחברות קטנות ובינוניות ?
אני כל כך שמחה לשתף את הכתבה הבאה!
כתבה ששמה את המשימה שלי במקום כל כך מדויק ורלוונטי!
אחריות חברתית לחברות קטנות ובינוניות בהתאמה אישית – למה זה חשוב גם לחברות קטנות ובינוניות מה "התירוצים" והתשובות אליהם-
גם לצמוח עסקית וכלכלית- וגם לעשות טוב לחברה לסביבה.
אני כל הזמן שומעת את התירוצים האלו – ואני יודעת – שמה שאני עושה זו התשובה לצמיחה של אותן חברות..אז הנה –
במאמר שפורסם ב london loves business נכתב כי הדרך של חברות ועסקים קטנים ובינוניים להתמודדות עם הקורונה ובכלל עם צמיחה עסקית – היא באמצעות אסטרטגיות אחראיות ומקיימות!
אז מה החידוש?אני הרי אומרת את זה בכל מקום ?
שבעלי העסקים באנגליה מבינים – ומבקשים עזרה להתגבר על האתגרים שבאימוץ המודלים והאסטרטגיות הללו.
❓❓התירוץ הידוע של כולם #1 : אני צריך לייצב קודם את העסק שלי"
? הממצא: מנהלים רבים רוצים לקחת חלק בהתמודדות עם משבר האקלים אבל לא יודעים איך לנהל את זה בתוך הכאוס העסקי. במשבר הקודם נמצא כי אסטרטגיית קיימות *האיצה* את הצמיחה והיציאה מהמשבר הקודם של 2008 של חברות קטנות ובינוניות (93% מנהלי חברות העידו כך!!)
מה עושים? מציאת איזון נכון בין הפעולות הנדרשות לאימות והטמעת המודלים לבין הצמיחה העסקית.
❓❓תירוץ #2: זה יקר מדי או: לא מצדיק את עצמו כלכלית.
?הממצא: לא נכון! הרבה מהלכים "ירוקים" או "אחראיים" יכולים להביא להתייעלות כלכלית ואף השקעה מניבה תזרימית! עוד נכתב כי 25% לא מצליחים למצוא את החיבור בין אחריות וקיימות לצמיחה כלכלית ועסקית.(מה שאומר ש75% כן)
מה עושים? זה לא הכל או כלום! (טוב זו לגמרי המנטרה שלי מול כל עסק וחברה) עושים במינון הנכון והמאוזן שייצר השפעה חיובית על החברה והסביבה עם הלימה ליכולות והמשאבים הארגוניים בחברה.
❓❓ תירוץ #3: ללקוחות שלי זה לא נוגע / לצרכנים שלי זה לא רלוונטי
?הממצא: סקרי שוק באנגליה העידו כי 77% מהצרכנים יגיעו לכדי חרם במוצרים שלא ידאגו לחברה ולסביבה;18% מפליטת המזהמים נובעת מפעילות עסקית ; בעקבות המשבר ישנה מגמת התחזקות לרכישה מקומית וחיזוק עסקים קטנים. אז מי אמר שזה לא רלוונטי? רלוונטי לכולם!
מה עושים? עושים! מאמצים, פועלים, מטמיעים. מציאת נקודת האיזון והנקודות הכי רלוונטיות לליבת העיסוק – מצטרפים ליוזמות לאומיות ופועלים במרחבים מקומיים, מגבירים מעורבות מקומית ומנכיחים את העסק והחברה- ומייצרים יתרון תחרותי והשפעה חיובית על החברה והסביבה!
לסיכום, אחריות חברתית תאגידית נוגעת לכל חברה ולכל עסק- בכל גודל באשר הוא. זה לא הכל או כלום. זה במידות וביכולות וברצון של העסק/חברה.
אבל זה לא NICE TO HAVE – זה למעשה MUST HAVE!!
כדי לייצר רלוונטיות עסקיות וצמיחה -אבל בעיקר כדי להבין – שהעולם משתנה, האתגרים והרצונות.
וכדי להיות שם גם בעוד עשר שנים – צריך להכיר בזה ולפעול בזה כבר עכשיו.כבר אתמול ?
ואני לגמרי פה כדי ללוות אתכם.ן בתוך זה.
דברו איתי.
יהיה משמעותי.