אחריות חברתית

למה לי אחריות חברתית?

אחריות חברתית-תאגידית (corporate social responsibility) היא למעשה גישה עסקית-ארגונית ניהולית. משמעותה – איך אני מנהל את הפעילות שלי? ממה אנחנו מרוויחים בעסק?

כיצד אני מתייחס ורואה את כלל מחזיקי העניין שלי, ואת החברה והסביבה שבה הארגון שלי פועל.

למעשה, כשאנחנו מתנהגים בצורה אחראית, שקופה, יוזמת והגונה כלפי כלל מחזיקי העניין שלנו, אנחנו מייצרים (1) מנוע לצמיחה וחדשנות עסקית וארגונית!

אנחנו (2) מנהלים את הסיכונים שלנו יותר טוב, (3) מזהים הזדמנויות עסקיות, (4) מחברים את העובדים והעובדות שלנו לארגון ולמשימה שלו, (5) ומייצרים בידול תחרותי באמצעות הערכים המנחים אותנו.

אנחנו (6) בולטים שיווקית ותדמיתית, (7) מיתוג המעסיק שלנו חזק, (8) שיתופי פעולה וחיבורים עסקיים מגיעים לפתחנו, גיוון תעסוקתי וצרכני שמאפשר לנו (9) לזהות שווקים חדשים ומוצרים חדשים לצמיחה.

לצד כל היתרונות הללו, קיימת (10) דרישה הולכת וגוברת מצד משקיעים , רגולציה, וציפייה של צרכנים מהדור החדש – לקחת בחשבון שיקולים חברתיים וסביבתיים בקבלת ההחלטות.

לאור דרישת המשקיעים, גם ארגונים גדולים ותאגידים בינ"ל מתעדפים ספקים לפי הפעילות החברתית והסביבתית שלהם, המדידה והדיווח.

מהו ערך משותף?

בשנת 2011, טבעו מייקל פורטר, אבי האסטרטגיה התחרותית ושותפו קרמר, מודל עסקי תחרותי בשם "הערך המשותף".

לפי מודל זה, כאשר חברות ומותגים מצליחים לייצר ערך משותף עם אתגר חברתי ו/או סביבתי שמייצרים ערך רווחה לכלל "הצדדים" – הרי שבהכרח הרווחים יעלו.

המודל נבע מתוך הסתכלות רחבה על עסקים כפועלים בחברה ובסביבה בה הם נמצאים, וכי לא ניתן לקיים פעילות עסקית, בעוד משאבי טבע הולכים ומצטמצמים, ומנגד, אתגרים חברתיים הולכים ומתעצמים.וכי הקשר בין עסקים וחברה הוא הדדי ותלוי.

כמו כן, פורטר חקר את מודל המדידה בקרב 12 תאגידים בינלאומיות כגון אינטל, קוקה קולה, נובונורדיסק ועוד! ומצא כי יש מודל מדידה שיכול להבטיח את יצירת הערך המשותף.

במילים אחרות – "איך העוגה גודלת לכולם"

למי מתאים?

לכולם ולכולן.

הגישה שלי לדרך המדהימה הזו היא: שזה לא הכל או כלום!

אפשר לעשות בקצב שלך, ביכולות וברצונות שלך, ואפילו בהתאם למשאבים ולמטרות.

בעזרת גילוי מהותיות ויצירת תעדוף וחיבור למטרות העסקיות והארגוניות, נבצע וניישם את מה שנכון עבורך כרגע.

המטרה שלי – היא לגרום לזה לקרות, ובצורה המדויקת ביותר.

המומחיות שלי – לדייק את הצמיחה העסקית והארגונית עם האימפקט החברתי עבור חברות קטנות ובינוניות, וגדולות כאחד!