מה הקשר בין אמון במותג ובעסק שלי לערכים?

אמון!

בואו נדבר רגע על אמון מחזיקי העניין שלנו.

אמון של העובדים בנו כמעסיק, אמון של הלקוחות שלנו כמוצר או שירות, אמון של המשקיעים שלנו בנו כ"שווים להשקעה", אמון של קהילה מקומית או גלובלית ביכולות שלנו ובמוניטין שלנו.

השבוע פורסם בגלובס דרוג 100 המותגים המובילים ביותר.

במקביל, פורסם דרוג מעלה לשנת 2022. אחד השקפים שתפסו לי את העין היה שקף על אמון. כמה אמון יש לתאגידים עסקיים אל מול גופים אקדמיים, ארגוני סביבה וחברה, משרדי ממשלה.

תאגידים עסקיים בעלי 28% אמון בלבד. כאשר למוסדות אקדמיים יש קרוב ל40% מאמון הציבור.
אחוז האנשים שסומכים אל מול האנשים שאינם סומכים די זהה.

בדרוג 100 המותגים המובילים, ראינו את גוגל, WAZE , במבה, מיקרוספוט, יוטיוב, סופר פארם ועוד מותגים רבים. בכל כתבת עומק של מגזים המותגים המובילים חזרה המילה "אמון".

  • גוגל נתפסת כאמינה יותר אל מול כל רשת חברתית אחרת. זו הסיבה שפייסבוק לא נמצאת ברשימה. לציבור אין אמון בה.
  • מנהלי מיתוג מעסיק בארגונים רבים נטשו את הקמפיינים בשלטי החוצות ועברו לעבודה פנימית ומטורגטת
  • גודל תקציב הפרסום לא בהכרח יקבע את האמון שיש לקהל על המותג
  • משפיענים הם לא הדרך לבנות אמון עם לקוחות

ובכל כתבה כזו – המילה אמון, צעדה יד ביד עם ערכים. לפעמים את היד השנייה תפסו המילים חברה, סביבה, מעורבות חברתית, קהילה – אבל בסוף?
ארגונים שרוצים לזכות באמון גבוה מצד כלל מחזיקי העניין שלהם – צריכים להראות את המחויבות (האותנטית והכנה) שלהם – לחברה והסביבה בה הם פועלים.

זה ניכר בנסיקה לא נורמלית של משקיעים לדרישה לדיווחים וגילויים בתחומי הESG (סביבה,חברה,ממשל), זה ממשיך ברצון של עובדים צעירים (שמחלחל גם למבוגרים) למקום עבודה אחראי, שדואג באופן יזום לחברה, ומאפשר לעובדים לפתח את עצמם ולקדם את הקהילה, וללקוחות – שמעדיפים לרכוש ממותגים עם ערכים.

אז איך עושים את זה? איך מתחילים? על מה מסתכלים?

ובכן, מתודולוגיות לאחריות חברתית אסטרטגית (יש שיקראו לזה אחריות תאגידית, ואף אחריות עסקית) יראו, שהתחלה של דיאלוג עם מחזיקי העניין, יצירת מיפוי תואם אליהם ולהשפעות שיש, והבנה של "מה חשוב להם" ואיך ניתן לייצר ערך משותף – הם ההתחלה.

אפשר גם פשוט לדבר איתי 😊

קישורים:
מדד המותגים 2022: כל הכתבות – גלובס (globes.co.il)

חשיפת דרוג מעלה לשנת 2022: https://www.facebook.com/maala.esg/videos/373553741526265

קרדיט לתמונה: ארגון מעלה