חגיגות פורים אחראיות בבית ובמקום העבודה!

איך אפשר לעשות פורים יותר אחראי במקום העבודה שלנו, בבתים ובקהילות שלנו?

הכנתי מאמר קטן – עם רעיונות וכיוונים לשימושכם/ן!

במקום העבודה:

מסיבות פורים זה כיף, מגבש ולפעמים חלק מתרבות ארגונית ומסורת. כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון..
1. אופי המסיבה : רצוי לברר לפני כן בסקר אנונימי לעובדים/ות – האם הם/ן בכלל רוצים לרקוד ליד הבוסים/ות שלה/ן, מרגישים/ות בנוח לשתות על ידו/ה, ובכלל, להיות בסיטואציה לא רשמית משוחררת עם קולגות מהעבודה. והאם זה עשוי לפגוע בתדמית המקצועית שלהם/ן?

2. מתנות וכיבוד: אם אין צורך במתנות – ותרו עליהן מראש. אם בכל זאת נדרש – חישבו על סוף חיי המתנה, האם העובדים/ות יוכלו לתרום אותה? למחזר אותה? ובכל מקרה חישבו על מתנות וכיבוד חברתיים וסביבתיים! שימוש בכלים רב פעמיים, ספק חברתי, בר מיחזור, ערך של תרומה , תמיכה בעסק קטן ו/או מקומי ו/או בבעלות אוכלוסיות גיוון ועוד.
(ניתן להסתכל ברשימת הרכש החברתי המתעדכנת שלי)

3. שלבו ערך מוסף באירוע עצמו – אפשרות להתנדבות קבוצתית, משפחתית, תוכן חברתי, תרומה בשם העובדים/ות במקום משלוח מנות מפואר ועוד!

4. הציבו עמדות מיחזור לכוסות רב פעמיות, נייר,בקבוקי פלסטיק וזכוכית ועוד! שלא יהיו מקום לטעויות 😊 זה לגמרי אפשרי.

5. עשו מסיבת החלפת תחפושות לפני החג במשרדים. למבוגרים וגם למשפחות. הזדמנות נהדרת ללמד גם את דור ההמשך וגם להראות לעובדים איך מייצרים פורים בר קיימא!(ואם רוצים להביא הרצאה על זה..פיףףף..למתקדמים 😉 )

6. הנחיות בטיחות למי ששותה – ברוח התרבות הארגונית והאירוע – ודאו כי לא נוהגים אם שותים, איך להערך לזה, ואיך לייצר ערבות הדדית פנים ארגונית.

7. כמדי שנה, פורים יוצא על חודש הנשים (האישה) – חברו את הפעילות הארגונית, חידות, משחקים וגיבוש לשיוויון מגדרי, נשים במרחב ועוד!

8. בחרתם/ן לעשות משלוחי מנות? השתדלו לרכוש מעמותה – שאם כבר יש ממתיקאדה וקרטוניאדה או ניילוניאדה – שתהיה עמותה שמרוויחה מזה. רוצים/ות לעשות אקסטרה מייל? בקשו מהם והציעו להם אלטרנטיבות יותר מקיימות ובריאות. ממילא תרכשו מהם. לפחות שהמוצר יהיה בריא ואחראי.[וככה גם לייצר אדוות של טוב והשפעה טובה].

בבית:

בבית ובקהילות שלנו, חגים כמו פורים הם תמיד הזדמנות מופלאה לעודד התנהגות אחראית ומקיימת. הילדים והילדות שלנו, סופגים מאיתנו הכל. כל מה שנראה להם/ן, כל ערך שנקדם – יחלחל.
1. רכישת תחפושות : הזדמנות מעולה ליזום יחד בשכונ/קהילה/קבוצת חברים וחברות שוק קח ותן / מסיבת החלפה של תחפושות! יש לכולנו כל כך הרבה ממילא… איפה שאפשר לצמצם – למה לא? 😊

2. אביזרים – תשאלו בקהילה/שכונה לפני שתרכשו.

3. משלוח מנות – כמה כסף אנחנו מבזבזים על כל הממתקים? משלוח איכותי, ביתי וממוקד יעשה את אותה עבודה. בקשו מהילדים/ות להכין אגרות פורים שתוכלו לצרף, הפכו את זה לאישי. מניסיון רב שנים – לא צריך הרבה… ממילא זורקים או מעבירים הלאה כל כך הרבה. מראש אפשר לחסוך את העלות, ואת סלסלאות/קופסאות האחסון.

4. נתקעתם עם ממתקים? תרמו לחיילים או לבתי חולים! הזדמנות גם ללכת עם המשפחה ולפרגן בצורה רשמית למי ששומר עלינו, או לא עלינו, למי שזקוקים לשימוחים.

5. רוצים/ות לעשות אקסטרה מייל? מצאו עמותה מקומית – ותרמו בשם המשפחה לה רציתם להביא משלוח סכום מסוים – וצרפו אגרת רשמית מהעמותה שנתרם סכום לזכותה ביח עם טבלת שוקולד או צלחת עוגיות אישית. גם אישי, גם בעל ערך אמיתי.

6. כל מה שכתבתי בארגונים על מסיבות פורים – רלוונטי גם בבית 😊 הרבו ברב פעמי, דאגו להפרדה ומיחזור, בטיחות ובריאות המשתתפים/ות במסיבה ועוד!

7. שיוויון בתחפושות – אחרי כל המקרים שראינו איך נראה אסטרונאוט, ואיך נראת אסטרונאוטית – או לפחות איך התחפושות מוכרות לנו אותם – נקטו עמדה, ואל תתנו יד לתחפושות מהסוג הזה. דברו עם הילדות והילדים [בהתאם לגיל כמובן], שיבינו – שאין שום סיבה לייצר כזה הבדל בין נשים לגברים. #סיבהלמסיבה
עוד רעיונות? אשמח לשמוע 😊