בחנו את עצמכן/ם – האם אתם/ן באמת אחראיים כלפי הלקוחות שלכן?

לקראת יום הלקוח ,יום חופש המידע ויום זכויות הצרכן העולמיים שמתקיימים השבוע, ומתוך הבנה כי אחד ממחזיקי העניין המשמעותיים ביותר שיש לארגון (כל ארגון!) הן הלקוחות/צרכנים שלו-כתבתי את הפוסט הבא ?
===========
אמ;לק: בחנו את עצמכן –
האם אתם מגלים אחריות כלפי הלקוחות / צרכנים שלכן!?
*נוסח בלשון נקבה אף פונה לשני המינים*
===========
בשנת 1981, נחקק בישראל חוק להגנת הצרכן https://www.consumers.org.il/category/takanot_haganat_new
החוק הבסיסי אומר – שזכות הצרכן היא:
זכות לבטיחות, זכות לקבלת מידע, הזכות לבחור, והזכות להשימע.
ארגוני צרכנים עולמיים הוסיפו:
הזכות לקבל צרכים בסיסיים, הזכות לפיצוי,הזכות לחינוך, הזכות לסביבה בריאה!
אז חוץ מהעובדה שקיים חוק שמגן על הצרכן, האמת היא?! שכדאי לנו לנהוג באחריות כלפי כלל הלקוחות והצרכנים שלנו. ולמה?
>> בעולם משתנה כדאי לנו לדעת מה ייתן מקסימום ערך ויענה על מקסימום צורך
>> בעולם שבו מידע נגיש ושקוף באינטרנט, ומוניטין נבנה ביתר קלות במדיה חברתית – עלינו לנהוג בצורה הוגנת ביותר שיש!
>> צרכנים מונעים ממוטיבציות שונות, היום לא רק המחיר קובע. והאמת? שלא בהכרח הצורך. הערך והחוויה הם שחשובים להם/ן. אז ספקו את חווית השירות הטובה ביותר!
או בשורה התחתונה? אחריות כלפי הלקוחות = ערך עסקי וארגוני מובהק!
הנה כמה שאלות שכדאי לנו לשאול כדי לוודא , שאנחנו באמת נוהגים באחריות , הוגנות ושקיפות כלפי הלקוחות שלנו-
1. האם המחיר שלנו תואם את מחיר השוק?
2. האם כלל מרכיבי התמחור שקופים ללקוחות או לחילופין הם מצליחות להבין על מה הן משלמות?
3. האם המחיר נגיש / מפורסם ללקוחות?
4. האם מבוצעים סקרי שביעות רצון?
5. האם קיים תקנון ו/או מדיניות ביטולים והחזרים נגישה ושקופה?
6. האם קיימת מדיניות ו/או תקנון פרטיות הלקוחות נגישה ושקופה?
7. האם המוצר או השירות שלך פוגע בסביבה של הלקוחות?
8. באיזו תדירות יש קשר עם הלקוח על השירות, המחיר, המוצר וכדו'?
9. האם יש מנגנון סדור לשירות הלקוחות? כיצד מטופלות פניות?
10. בזמן קונפליקט – כיצד מיישבים אותו? האם קיים פיצוי?
11. האם המוצר / השירות שלנו פוגעים בבטיחות הלקוחות?
12. האם כל המידע על המוצר ו/או השירות נגיש ללקוחות שלנו?
13. האם מגוון המוצרים ו/או השירותים שלנו מוצעים בצורה שקופה ונגישה?
14. האם מתקיימות הדרכות והסברה על השימוש ו/או התועלות בשימוש במוצרים ו/או השירותים שלנו?
15. האם התכנים השיווקים שלנו והשיווק שלנו עשויים לפגוע באוכלוסיות מיעוטים או תתי קהילות?
16. האם נקודות ההפצה שלנו נוהגות בצורה לא הוגנת ולא אחראית כלפי הלקוחות שלנו?
17. האם תגובות שליליות ברשתות החברתיות שלנו נמחקות או לא מקבלות התייחסות?
18. האם מבוצעת בקרת איכות על המוצרים ו/או השירותים שאנחנו מוכרות?
19. האם יש תוי תקן שאנו עומדות בהן?
ולסיום,הידעת?
השאלה שתנבא את שביעות הרצון של הלקוחות שלך היא אחת בלבד:
האם היית ממליץ/ה עליי לחבר?!
קיבלת כן!? כנראה שמרוצים ממך ?
יש שאלות? תרצו שאסייע לכם בלקיחת אחריות, יוזמה, ושקיפות כלפי הלקוחות והצרכנים שלך?
בואו נדבר!