אחריות חברתית של תלמידים – החיבור שבין הילדים שלנו ומקום העבודה שלנו- פוסט תחילת שנת הלימודים

אחריות חברתית וסביבתית – היא לא רק לארגונים.

הילדים והילדות שלנו חוזרים למסגרות הלימודים ,לאחר חופשת קיץ ממושכת – ויש לנו מגוון של הזדמנויות לשלב חינוך לקיימות והטמעה של ערכים של אחריות לחברה ולסביבה בשגרת היום-יום שלהם/ן.

כמובן, שאם תחברו את זה לארגונים שלכם/ן – גם תעוררו השראה ותקווה לעתיד עבור דור ההמשך, שתעסוקה עתידית – איננה רק כלפי שורת המספרים והרווח – אלא דואגת לחברה ובסביבה בה הם גדלים.

—–

  1. השתמשו ברב פעמי עבור המזון והשתייה : קופסאות אוכל, בקבוקים – כך גם תשמרו על הסביבה, וגם תייצרו הרגלים של אחריות אישית – פינוי לשטיפה מדי יום.נצלו את ההזדמנות כדי להסביר לילדים/ות על שקיות הסנדויץ' ו"תרומתן" לסביבה.2.לכו ברגל ככל שניתן – הסבירו להם/ן כמה חשובה הבריאות, ההיכרות עם המרחב הפיזי,המשמעות של הגינות, השיחים, השבילים.
  1. הסבירו להם על בטיחות. בניוזלטרים הקודמים שלי הקדשתי לזה פוסט. ניתן למצוא אותו גם כאן, באתר שלי! זהירות ובטיחות בדרכים ובבית וגם בבית הספר!
  2. תלבושת אחידה – אני סבורה שרוב בתי הספר היום מבקשים מתלמידים להגיעי עם תלבושת אחידה – הזמנות נהדרת להסביר על שיוויון ופערים. וגם על הדרך לדבר על ניהול הזמן בשעות הבוקר 🙂
  3. התחלות חדשות ומצבים חברתיים מורכבים – אני בטוחה שרובנו מוצאים את עצמנו מתמודדים עם סיטואציות חברתיות והתחלות חדשות -הזדמנות להביא ערכים של הכלה, הקשבה ולראות את האחר. כאימא לארבעה ילדים, לא אחת, מגיעות אלי סיטואציות חברתיות שמצריכות ממני להסביר ולתווך לילדיי על הרגשות של הצד השני, על חברים מנודים, על חרם, על ילדים וילדות עם צרכים מיוחדים ועוד. בהבנה של הסביבה החברתית של ילדנו – אנחנו מקבלים הזדמנות לתווך להם דרך המשקפיים הערכיות שלנו כהורים את מה שראוי ומוסרי.

ומה הקשר לארגונים שלנו? לתפקידים שלנו? בין מסגרות החינוך – למשימות היומימיות ולתרבות הארגונית?

אז חיבור בין שגרות, התחלות, ומסגרות חינוך אל תוך תכנית הפיתוח האישי של העובדים והעובדות יכולה להיות הזדמנות נהדרת להגביר את המחוברות ולהתמודד עם אוטונומיה ואיזון בין בית ועבודה.

מחקרים רבים מראים, שבעידן הפוסט קורונה, עובדים מחפשים מעבר למשמעות, אלא גם את הגמישות ואת האוטונומיה לבחור את זמני העבודה שלהם, להמדד על פי תפוקות, ובכלל – זה כבר לא איזון בית עבודה, אלא שילוב בית ועבודה.

  1. הכלה של סיטואציות משפחתיות בזמנים של התחלות : תנו לעובדים ולעובדות מרחב להכיל את ההתחלות של המשפחה שלהם/ן, בדקו – האם יש עובדים/ות שיש להם התחלה מאתגרת יותר? צריכים עוד כלים להתמודד?
  2. סביב ההתחלות והאתגרים – ניתן להקים קהילות משימה (או בשמן המקצועי ERG). וככה לייצר עוגן נוסף או מרחב נוסף לעובדים והעובדות להתמודדויות ויצירת איזון פנימי/נפשי עם העבודה והבית.
  3. כדי להרחיב את הערכים הארגוניים לצד האיזון – מצאו זמן התנדבות משפחתי /זוגי עבור העובדים/ות. אם יש לכם אפשרות להעניק תקציב לפעילות כיתית/שכבתית/ קהילתית/שכנותית – עשו זאת! הערך לעובדים ולמשפחות שלהם יהיה עצום.

יש עוד המון כיוונים ורעיונות – אשמח לסייע, ללוות ולבנות ביחד איתכם/ן.

השאירו פרטים כאן למטה ונדבר.