אחריות חברתית וסביבתית לקראת חג האביב!

פסח בפתח- והנה עוד הזדמנות – איך אפשר להיות אחראים יותר – חברתית, סביבתית – בבית ובמשרד.

במשרד:

  1. הרמת כוסית : רכש חברתי, צמצום חד פעמי (מרגישה פה בדז'ה וו 😉 ) קישור לרכש החברתי המתעדכן שלי לחצו פה
  2. מתנות לחג : מתנות חברתיות, אפשרות לתרומה. אם בא לכם – לתת אפשרות לעובדים/ות לתרום חלק מהסכום של המתנה לטובת סלי מזון, או לעשות מצ'ינג מתקציב שממילא ייעדתם לתרומות – פשוט לבחירתם/ן – זה נותן ערך מוסף ומחבר אותם/ן להשפעה טובה של החברה
  3. עמדת יד 2 או כלכלה מעגלית: אלה ימים שהמון א.נשים מוציאים מהבית חפצים וציוד שעדיין במצב מעולה. אולי גם במשרד אתם/ן מנצלים/ות את ההזדמנות הזו. צרו קשר עם ארגונים כמו "שינוע חברתי", עמותות סיוע למשפחות נזקקות בסביבה או בפריסה ארצית, ביגודיות של ויצו, שכולו טוב, או מרכז קיימות עירוני סמוך. אם תרצו לעשות משהו אקסטרא, ויש לכם/ן פרטנטרים בסביבה המשרדית – יצרו עבור עצמכם מרכז קיימות קהילתי-עסקי במתחם.
  4. צמיחה ופריחה : תנו אפשרות לצאת קצת לטבע הירוק. עזרו לארגן איזה טיול משפחתי/זוגי/חברי או אולי מדריך דיגיטלי לטיולים ירוקים של פריחות.
  5. שימו לב – השנה (2023) , סמוך לפסח מתחיל חודש הרמאדן , ולכן, איחולים מגוונים ומכילים הם משמעותיים. שבו לשיחה עם עובד/ת מוסלמי/ת – ובדקו איך החברה יכולה להיות יותר תומכת ועוזרת – בסביבת עבודה ובבית.
  6. שיוויון: חלק מהמחאה הנוכחית עוסקת בשיוויון המגדרי – וידוא כי אם מאפשרים/ות לבני זוג להיות באופן שיוויוני עם הילדים/ות במהלך החופש, בהכנות לחג – יכולים להיות בול מה שצריך כדי לקחת חלק ולתמוך בסביבת עבודה ותרבות שיוויונית.

בבית ובקהילה:

  1. מתנות חברתיות או מקיימות. תכלס? מה שלא צריך – אל תקנו. השקיעו בחוויות ולא במתנות. גם אם מתארחים.
  2. שימוש ברב פעמי במקום חד פעמי.כשמארחים הרבה זה עשוי להיות מאתגר ואף כרוך בהוצאה – גם אם בחרתם/ן ללכת על חד פעמי – הקפידו להפריד ולהשליך לפח הנכון, כלי הגשה רב פעמיים, כוסות וסכו"ם רב פעמיים וכו'.
  3. אבק זה לא חמץ! למי שלא אלרגי – תנשמו קצת אוויר נקי עם הילדים בטבע. מומלץ 😉 לשפיות של כולםםם/ן בבית!
  4. שיוויון: חלק מהמחאה הנוכחית עוסקת בשיוויון המגדרי – הקפידו להיות שותפים/ות בחופשה הארוכה – במשימות הבית ועם הילדים/ות במהלך החופשה. זוהי לא קריאה ל"תיקון זוגיות" – כל אחד ואחת יודעים בדיוק היכן ניתן לעשות יותר למען בן/בת הזוג 😊
  5. שוק תן וקח/ יד 2 קהילה מעגלית: נצלו את ניקיונות הפסח ואוורור המדפים והארונות לעודד מסיבות החלפה, שוקי תן וקח קהילתיים /שכונתיים, ויד 2 בפלטפורמות המקובלות – תתפלאו כמה ערך יש לחפץ/ציוד שאתם/ן לא צריכים/ות יותר למישהו/ אחרים. יש גם פלטפורמות דיגיטליות היום כמו: מרקטפלייס של פייסבוק, יד 2, אגורה, ואפליקציה בשם MARKALL.
  6. חברו את המשפחות, הפכו את זה למשהו משמעותי ונצלו את ההזדמנות להגיד כמה משפטים על החשיבות של צרכנות חכמה – לכיס שלכם/ן – ולסביבה!

שכחתי משהו? יש לך רעיון נוסף ? אשמח מאוד לשמוע!שתפו אותי 😊