תחילת שנה בפתח –
איך נבנה תכנית שנתית מעורבות חברתית של העובדים לשנה החדשה?
מזל טוב! אישרתם תקציב, יצרתם עוגנים ארגוניים, והבנתם שהעובדים שלכם מצפים מכם לקחת חלק בפעילויות פרו אקטיביות למען החברה והסביבה!
ובכן, זה לא מפתיע
על פי תוצאות סקר שבוצע לאחרונה בקרב צעירים בני דור הZ (16-27), נמצא כי:
72% מבין העובדים והמנהלות של הדור הצעיר, ציינו עשיית טוב לאנשים, לחברה ולסביבה כאחד הגורמים החשובים להם בבחירת מקום העבודה.
81% רוצים להקדיש את עיסוקם העתידי לפתרון בעיות סביבתיות וחברתיות, כאשר 95% מודים שהם מודאגים מהעולם העתידי.
כ- 69% מאמינים שאימפקט חברתי חזק הוא "דיל ברייקר" כששקולים מקום עבודה.
80% מצפים שמותגים יקחו חלק בפתרון אתגרים חברתיים.
אז איך נתחיל?
- מחוברות של העובדים והעובדות שלנו
כדי לבנות תוכנית אפקטיבית, נרצה קודם כל שהעובדים והעובדות יהיו מחוברים/ות למטרה, לתדירות, לשעות, ולהרכב המתנדבים באותה התנדבות!
ולכן – אנחנו נשאל אותם/ן!
לשם כך בניתי שאלון למיפוי תחום ההתנדבות בחברה [לחצו כאן לעבור אליו]
בשאלון תוכלו להבין האם העובדים/ות מעוניינים/ות להתנדב בצוותים, בודדים, משהו ארוך טווח, או חד פעמי, עם בני המשפחה שלהם/ן או עם החברים שלהם לעבודה ועוד. - לאחר שנעביר את השאלון – או לפחות נקבל תוצאות מייצגות – ננתח את הנתונים ונחלץ תובנות.
- חשוב לומר, שכדי לייצר ערך משותף, נרצה לבנות תכנית שמתבססת על חוק ה80-20 (גם 70-30 זה בסדר או 90-10.תלוי בכם) – את רוב זמן ההתנדבות רצוי להשקיע במטרות/ עם ארגונים שקשורים למחזיקי העניין שלכם/ן ו/או לליבת הפעילות שלכם/ן. שם טמון הרבה ערך וחדשנות. והשאר- למה שהעובדים/ות מעוניינים/ות.
למשל: חברה טכנולוגית תשקיע את רוב זמן ההתנדבות בחינוך למקצועות טכנולוגיים/ קידום נשים בתעשייה, פתרונות טכנולוגיים למען אימפקט חברתי/סביבתי, והיתרה לניקוי חופים, צער בעלי חיים, אריזת מזון וכו'.
זו כמובן ההמלצה, ניתן לחרוג מעת לעת ולייצר מרחבים "גמישים" ופתח ליוזמות של עובדים להגיע אליכם/ן. - נעגן את ההתנדבויות ונשבץ אותן בהתאם להעדפות העובדים ויכולות החברה – אילוצים של פרויקטים, תפוקות וכו'. שימו לב – כדאי להבין, שנדרשת כאן נשימה עמוקה ואף מוכנות לשינוי של גמישות בתפוקות וביצועיים עסקיים – כדי לאפשר התנדבות אותנטית – ולא שירגישו העובדים שמסמנים וי על התחום. פעולה כזו עשויה לגרור תחושות שליליות ומותג מעסיק שלילי מצד העובדים. לא שווה להסתכן בזה.
- תקשרו כל הזמן. בנו גאנט תקשורים בהתאם לגאנט העבודה.
- בחרו שותף חברתי / קהילתי ראוי שיידע לעמוד בציפיות שלכם/ן. זה כמובן לאחר שתעשו תהליך תאום ציפיות ברור.
- הגדירו כלי מדידה. תרצו למדוד את האימפקט שלכם – על המטרה כמובן, ועל הערך העסקי. בדקו את מחוברות העובדים שלכם, את העמדות והתפיסות שלהם כלפי החברה, ואת תחושת המשמעות שלהם – לאורך השנה. הסתייעו בארגון החברתי לשם כך ולשם מדידת האימפקט שהעובדים שלכם עשו.
- תזכורת לתקשור פנים ארגוני- וחוץ ארגוני באופן אותנטי צנוע וכנה מול כלל מחזיקי העניין. יצרו גאוות יחידה
- צרו אירוע הוקרה והערכה.
- בקרה ושינויים: אם נדרש.
כאן לכל שאלה, איתור שותף חברתי או מוניציפלי וקידום ערך משותף!