על פי סקר חדש שפרסם מורגן סטנלי, שמצא כי חברות הופכות מיומנות יותר ויותר בכימות החזר ההשקעה (ROI) של השקעות בתחומי הקיימות, מה שמאפשר השוואות טובות יותר לסדרי עדיפויות אחרים להקצאת הון.
עבור מורגן סטנלי ערכה סקר בקרב מנהלים ביותר מ-330 חברות עם הכנסות של מעל 100 מיליון דולר ברחבי צפון אמריקה, אירופה ואסיה פסיפיק, המייצגות מגוון רחב של תעשיות. הדו"ח "סימנים בני קיימא: תאגידים 2025",
הסקר מצא כי חברות רואות יותר ויותר בקיימות הזדמנות ליצירת ערך, כאשר
88% מהנשאלים דיווחו כי הם רואים בקיימות השפעה של יצירת ערך על האסטרטגיה ארוכת הטווח של חברותיהם
53% רואים בה בעיקר יצירת ערך, ו-35% כשילוב של יצירת ערך וניהול סיכונים.
ראוי לציין כי הצמיחה המשמעותית ביותר של חברות בראיית היבט יצירת ערך בקיימות הייתה בצפון אמריקה ובאירופה!
כשנשאלו איך קיימות יכולה להניע הזדמנויות ליצירת ערך עבור חברות בטווח של 5 שנים קדימה הן ענו :
– ריווחיות מוגברת 25% מהנשאלים
– צמיחה גבוהה יותר בהכנסות 19% מהנשאלים
– עלות הון נמוכה יותר 13% מהנשאלים
– נראות משופרת של תזרים מזמנים 13% מהנשאלים
83% מהמנהלים מדווחים כעת כי הן יכולות למדוד את החזר ההשקעה (ROI) עבור פעילויות הקיימות שלהן באופן דומה ליוזמות שאינן קשורות לקיימות, מה שמאפשר יכולות הקצאת הון טובות יותר בהשוואה לסדרי עדיפויות אחרים.
בנוסף, הסקר הצביע גם על כך שחברות נעשות בטוחות יותר בהתקדמותן בתחום הקיימות, כאשר 65% מהמנהלים תיארו את אסטרטגיית הקיימות של חברותיהן כעמידה בציפיות או עולה עליהן, לעומת 59% בלבד בשנה שעברה.
הביטחון המוגבר השתרע על פני כל האזורים, כאשר צפון אמריקה הגיעה ל-65% לעומת 61% בשנה שעברה, אירופה ל-69% לעומת 63%, ואסיה פסיפיק ל-60% לעומת 53%.
הסקר בחן גם את דעותיהם של מנהלים בנוגע לאתגרים המשמעותיים ביותר ולגורמים הפוטנציאליים המאפשרים את אסטרטגיות הקיימות של חברותיהם. התשובות היו:
- "רמת השקעה גבוהה נדרשת" שוב עמדה בראש רשימת החסמים המובילים בעולם, כאשר 24% מהנשאלים
- תנודתיות פוליטית או אי ודאות עם 17%.
ראוי לציין כי משקיעים בצפון אמריקה נטו הרבה יותר מאשר עמיתיהם ברחבי העולם לבחור ב"תנודתיות פוליטית או אי ודאות" כמחסום קיימות.
הגורמים הנפוצים ביותר שצוינו על ידי מנהלים כחשובים ביותר במימוש אסטרטגיות הקיימות שלהם היו :
- התקדמות טכנולוגית, בשיעור של 33%
- סביבה כלכלית ותפעולית חיובית (32%)
- ביקוש גובר מצד הלקוחות (28%).
57% מהמנהלים דיווחו כי חברותיהם חוו אירועים הקשורים לאקלים במהלך 12 החודשים האחרונים שהשפיעו על הפעילות כאשר המשיבים מאזור אסיה-פסיפיק היו הסבירים ביותר עם 73%. האירועים המצוינים ביותר כללו חום קיצוני על ידי 55% מהמשיבים, אחריהם מזג אוויר קיצוני או סופות, על ידי 53%, ושריפות יער או עשן, על ידי 36%.
השפעות עסקיות ספציפיות הקשורות לאקלים שחוו ב-12 החודשים האחרונים כללו :
- עלייה בעלויות תפעול בשיעור של 54%
- שיבושים בכוח העבודה בשיעור של 40%
- אובדן הכנסות עקב הפרעות עסקיות או כשלים בשרשרת האספקה בשיעור של 39%.
60% צופים השפעות שליליות מסיכוני אקלים פיזיים בחמש השנים הקרובות.
למרות ההכרה בסיכונים הקשורים לאקלים, יותר מ-80% מהנשאלים דיווחו כי הם חשים שהחברות שלהם מוכנות "מאוד" (34%) או "במידה מסוימת" (54%) להגביר את החוסן שלהם מפני איומים הקשורים לאקלים.
אז אם זה לא ברור עד עכשיו – הביזנס קייס מובהק. זה מגביר ריווחיות, מסייע בניהול סיכונים ואיתור הזדמנויות. לא סתם חברות עושות את זה.
כוחות השוק -חזקים מכל הצהרה ציבורית.
מסכימים/ות איתי?
לקריאת המאמר המלא:
88% of Companies See Sustainability as a Value-Creation Opportunity: Morgan Stanley Survey