מה התפקיד של אחריות חברתית תאגידית בזמן הקורונה ואחריו? PURPOSE עסקי חברתי

מחקרים מראים שאנשים באמת מאמינים לPURPOSE ולאג'נדה החברתית של החברות העסקיות כאשר הן רואות את ההנהלה מקבלת החלטות שמקריבות את הרווחיות לטוח הקצר עבור אותם ערכים.

מה התפקיד של אחריות חברתית תאגידית בזמן הקורונה ואחריו?
כתבה מעניינת של Harvard Business Review
על הדיסונסס שבין רצון המשקיעים להשאת רווחים, לבין האחריות התאגידית -הלאומית והבין לאומית (ראו ערך של חברת Medatronics שפתחה לקוד פתוח את האפשרות ליצר את מכונות ההנשמה המוצלחות שלה ובכך "הפסידה" מליונים או מיליארדים לטובת בריאות הציבור). הנה כמה דברים שרשומי םבכתבה שחברה יכולה לעשות מתוך "אחריות" בזמן הקורונה ואחריו כלפי עובדים, ספקים קטנים, נותני שירות רפואי והקהילה:
-עובדים:
<>מה שהחברה תעשה עבור העובדים שלה יזכר וישמר בזכרון העובדים ובמיתוג המעסיק לעד.ויתוגמל בדמות פרודטקיביות, נאמנות, מיתוג מעסיק גבוה לאורך זמן וכו.
להמשיך לשלם משכורות ככל הניתן – גם יעזור לעובדים כרגע וגם יעזור לשמור על עלות של קליטת עובד חדש בהמשך בזמן ההתאוששות (כי עובד שיוצא לחל"ת או מפוטר לא בהכרח יחכה)
<>לתת לעובד הלוואה
<>במידת הצורך – סיוע בשירותים וביטוחים רפואיים
-ספקים קטנים:
<>הקדמת תשלומים
-נותני שירות רפואיים:
כחברות גדולות – יש בד"כ גישה למשאבים בכל העולם – השתמשו בהם כדי לסייע עם ציוד רפואי לצוותים
-קהילה:
קרנות סיוע, סלי מזון, ארגונים חברתיים וכו'..

בשורה התחתונה: אין ציפייה מהחברה "להציל את העולם" – אבל בהחלט להיות יצירתיים כדי לבחון דרכי סיוע בהתאם ליכולות ולמשאבים העומדים לרשות החברה. הדבר יעמיד את החברה בתודעה של כלל בעלי העניין, יזכרו "חסד" , המיתוג יעלה, הערך יעלה, והחברה – תמשיך לעשות את העסקים ואת ההשפעה החיובית באופן מיטיבי.
doing well by doing good.

מה דעתכם? איך תראה האחריות החברתית תאגידית והPURPOSE העסקי בעידן פוסט-קורונה?

https://hbr.org/2020/04/coronavirus-is-putting-corporate-social-responsibility-to-the-test?utm_medium=email&utm_source=newsletter_weekly&utm_campaign=insider_activesubs&utm_content=signinnudge&referral=03551&deliveryName=DM75115