פרסונליזציה ואחריות חברתית
לפני כמה ימים אירחתי וובינר של מנהלת השיווק והפיתוח העסקי של עמותת אחת מתשע בנוגע לשיתופי הפעולה המסחריים שלהן בעמותה.
היא הדגישה את החשיבות של הגמישות והפרסונליזציה שהיא עושה מול השותפים העסקיים כדי לייצר ערך עבורם. במוצר ליד הקופה, בעטיפה, בקריאה לתרומה או ללכת לבדיקה, בהבנה של הלקוחות שלהם והמורכבות העסקית, ושחלילה לא יהיה מצב של WASH.
זה הזכיר לי את החיבור שיש למגמת הפרסונליזציה שהולכת וצוברת יותר ויותר פופולאריות בקרב כל משתמש/ת באשר הם.
ככלל, פרסונליזציה היא בעצם התאמה מדויקת או לרזולוציות דקות של שירות או מוצר ללקוח או צרכן הקצה. מנועי חיפוש מבוססים עליהם, נותני שירות עובדים לפיהם – ובכלל כל המשק זז לשם.
למשל: חופשה בת 4 ימים, ליעד או מספר יעדים, עד תקציב מסוים, בחודש מסוים.
- 86% מהצרכנים העידו כי לפרסונליזציה יש משקל משמעותי בהחלטת הקנייה שלהם
- 65% מחנויות המסחר המקוון (E-commerce / Online shopping) דיווחו על עלייה בשיעורי ההמרה (השלב בתהליך המכירה שבו הופך לקוח פוטנציאלי להזדמנות משמעותית למכירה) באמצעות שימוש בפרסונליזציה
- 59% מהצרכנים מאמינים כי פרסונליזציה לגולש מקלה על איתור מוצרים מעניינים
- 56% מהצרכנים נמצאו בסבירות גבוהה לחזור לאתרים המציעים הצעות התאמה אישית
(מתוך מאמר של KPMG)
ואיפה זה פוגש את האחריות החברתית?
ובכן, אחריות חברתית אסטרטגית לא ניתנת לשכפול. המציאות מחייבת אותה לעבור תהליך של פרסונליזציה מול הארגון, ושל הארגון ממול השותפות/שיתוף הפעולה האחראי שלו או בכלל, מול מחזיקי העניין.
- כל חברה בעלת אתגרים, יכולות, משאבים, רצונות, תרבות ארגונית שונה זו מזו. ולכן אי אפשר לעשות "העתק הדבק" בין ארגונים. יש לבנות אסטרטגיה ותכנית פעולה ייחודית שלוקחת בחשבון את כלל המשתנים הללו.
- מיזמי אימפקט משתנים בהתאם ליכולות של הארגון, מעורבות העובדים, המקובל בענף, ליבת השפעה ענפית וכו'.
- גם בתוך ענף תתכן שונות בין הארגונים – בהתחשב כל מה שרשמתי למעלה: תקציבים, מייסדים, משאבים, קשב ארגוני, ועוד! ולכן – מערכת "סינון" שמייצרת פרסונליזציה לארגון היא משמעותית. (מערכת מטאפורית כמובן, הלא היא אני 😊 )
למעשה, גם הוצאה לפועל, תיעדוף ומהותיות ורתימת העובדים תתבצע בצורה פרסונלית כך שתוכל להתאים בצורה הנכונה והמחברת ביותר.
אז פרסונליזציה – לא עוד מגמה טכנולוגית – אלא תפיסה של ניהול והאופן שבו כולנו צריכים להבין – שאחראיות חברתית אסטרטגית רלוונטית לכל ארגון, בכל גודל, ובכל תעשייה – מה הלאה?
תלוי בכם.
נתחיל מזה שנכיר 😉