מתכוננים לעולם החדש – פותחים את שנת 2021 בצורה הכי רלוונטית שיש

רב הנסתר על הגלוי בכל הנוגע להשפעות של שנת 2020 על הכלכלה והחברה בסדרי גודל גלובליים.

אבל ניתן לצפות ולמפות את המגמות שהיו – ושישפיעו על החיים של כולנו בשנת 2021.

הן ברמה האישית, הכלכלית, המשפחתית, הקהילתית, הארגונית והעסקית של כל אחת ואחד.

בדוח המגמות שפרסמה עדי יופה, טרנדולוגית עולמית, היא צפתה כי המקום של הקהילה, של העסקים בקהילה ושל אנשים לצרוך עד לביתם – ילך ויעלה. אם עד עכשיו היו מרכזים מטרפולינים של חיי חברה ועסקים, הרי שעכשיו המרכז הופך להיות הבית הפרטי של כל אחת ואחד. דבר המצריך מכולנו יכולת של גמישות ואדפטיביות למציאות שמשתנה.

ומה לגבי הניהול שלנו?

הניהול העסקי? הנעת העובדים? פניה ללקוחות?קהלים ומוצרים ושירותים חדשים?

אז כן. קיימים טרנדים ומגמות-על נוספים שקשורים במגמות שיווק ופיתוח עסקי , איתור הזדמנויות ןניהול סוכנים מול קהלי צרכנים ולקוחות,ומול עובדים ובעלי עניין נוספים, שאינם מפתיעים, כי הרי כולנו מרגישים ומרגישות שהעולם צועד אל עבר שינוי משמעותי באופן שבו כולנו מייצרים קשרים זה עם זה.

במאמר שפורסם בחודש האחרון נרשמו 6 סוגי הטרנדים הכי גדולים של הלקוחות שלנו שיעזרו לטרגט אותם בצורה אפקטיבית וקולעת לשנת 2021-

1.לקוחות עם מודעות לבריאות ;2.לקוחות עם מודעות לסביבה/זיהום אוויר;3.לקוחות מונעי מטרה/משימה/ייעוד; 4.לקוחות רעבים להכרה/תהילה; 5.לקוחות מחפשי נוחות (בפרט כאשר יש את סוגיית השמירה על הסביבה!); 6. לקוחות מונחי איכות.

מוצאים מכנה משותף?..
המגמות כל כך בהירות עבור כולנו-כדי לדייק מסרים, לייצר שיווק נכון, להבין אילו מגמות מובילות את השוק  – ומעל הכל? כי זה מראה בצורה בהירה מה ההעדפות של הצרכנים – ואיך חברות עסקיות, ארגונים וקהילות צריכים לנהוג כדי לייצר ערך, משמעות והעדפה.

מחזק את העובדה הזו, מאמר שפורסם בדצמבר האחרון שמצא כי חברות מונחות מטרה מעוררות נאמנות לקוחות גדולה יותר!

המאמר מצא כי צרכנים מודרניים רוצים יחסים עם מותגים החורגים מעסקה וצורך נטו. בעוד שהאיכות והעלות נותרים המניעים העיקריים לנאמנות לקוחות, הצרכנים של ימינו סבורים יותר ויותר שהמותגים שהם תומכים בהם צריכים להיות מחויבים למטרה שאינה רווח. בעידן של הגברת ציפיות הצרכנים, חברות מחויבות להשפיע באופן חיובי על החברה מבדילות את עצמן על ידי התחברות רגשית לציבור הבחין יותר ויותר.

ההשלכות של הדינמיקה הזו הן עצומות. לא זו בלבד שצרכנים תומכים בחברה מונחית מטרה על פני מותג מסורתי שמוכר מוצר דומה, אלא הם גם נוטים יותר לקדם את אותה חברה בחייהם האישיים וברשתות החברתיות. בנוסף, חברות שחולקות ערכים זהים ללקוחותיה מעוררות בסיס לקוחות נאמן מטבעו בהשוואה לאלה המחפשים נאמנות רק באמצעות איכות ועלות. מגמות אלה בהעדפות הצרכנים אינן פשוט אנקדוטליות;

לדוגמא, מחקר שנערך על ידי חברת יחסי הציבור והשיווק, קון, בשנת 2018 מצא את הדברים הבאים:

79% מהאמריקאים אומרים שהם נאמנים יותר למותגים שמטרתם בעלת ייעוד מאשר מותגים מסורתיים.; 78%  מהצרכנים סבורים שכבר לא מקובל על חברות לחפש רווח בלבד; 78% מהאמריקאים היו אומרים לאחרים לקנות מוצרים מחברות ממוקדות מטרה ו 73% ישתפו סיפורים או מידע על אותה חברה; 57% מהצרכנים ישלמו יותר עבור מוצר שיוצר על ידי חברה המחויבת למטרה.

אלו נתונים מדהימים ליכולת השיווק, המסרים, המותג והמיתוג הפנים ארגוני!

ואם לחבר את כל זה למושגי הקיימות והאחריות,אוסיף כאן כתבה נהדרת שגם פורסמה בדצמבר האחרון מצאה מהן 10 המגמות בתחום הקיימות לשנת 2020 ,על פי קוראי GreenBiz :

1. הרגלי התחבורה משתנים באופן דרסטי. אסטרטגיות חישמול הצי קיבלו קיטור במהלך השנה, עם אסדות גדולות כבדות חשמל, משאיות למחצה, משאיות ארגז, טנדרים ומסירה ועוד.

2. למגיפה ולפקודות השהייה בבית שלאחר מכן הייתה השפעה ראשונית חיובית ומשמעותית שלא בכוונה על זיהום האוויר.

3. יופי ואופנה נקיים הם טרנדיים. אבל התעשיות צריכות לדחוף מעבר למיחזור.

4. מה הלאה של תעשיית הכימיקלים על רקע התגובה הצומחת והולכת נגד פלסטיק? סוגים חדשים של תהליכי ייצור עם הבטחה לעשות שימוש חוזר אינסופי בפלסטיק.

5. מטוסים נותרים בין אמצעי התחבורה המזהמים ביותר. האם יש דרך להפחית את פליטתם?

6. הרס המגוון הביולוגי של האנושות מטפח את התנאים למחלות מתפתחות כמו COVID-19.

7. תחנות כוח פחמיות נסגרות, ומערכות אקולוגיות כלכליות וחברתיות אלה קורסות ברחבי הארץ. מעבר צודק למקורות מתחדשים כגון מימן יכול להקל על הכאב .

8. חקלאות כפתרון לשינוי אקלים ולא כגורם לשינויי אקלים

9. נטיעת עצים היא לא בדיוק הדבר הגדול הבא – או שמא? חברות משקיעות בפתרונות לשינוי אקלים מבוססי טבע, כגון נטיעת עצים כדי להוריד פחמן.

10. חסידי תנועת #BLM(בלאק לייף מאטר) שזינקה בעין הציבור בקיץ הזה קיבלו על עצמם את מרחב הקיימות.

בכתבה המקורית היו גם דוגמאות מחברות ומותגים מהעולם כולו שביססו קמפיינים שלמים על בסיס המגמות הללו.

אם כן, ניתן לראות שהקורונה יצרה האצה בכל הקשור לצמצום אתגרים חברתים וסביבתיים ויצירת עולם טוב יותר. לצד שנה מתסכלת מלאה באי ודאות, נוצר ואקום, בו אנשים וחברות מחפשים יציבות וודאות בשנת 2021. וכיצד יש להשיג זאת? עם חדשנות והסתכלות חברתית וסביבתית, שילוב של מודלים ברי קיימא, צמצום פערים חברתיים יניבו את התשובה.

איך מאמצים מודלים אלו? איך יודעים אילו מגמות רלוונטיות לליבת העיסוק שלנו וכיצד נוכל לייצר אימפקט בליבת העיסוק ולצמוח עסקית וארגונית לצד השפעה חיובית על החברה והסביבה? לייצר  חדשנות ולשגשג כלכלית? חוסן כלכלי-חברתי?

פשוט מאוד – ליצור איתי קשר .