איך נעביר את הקיץ באחריות גם בארגונים שלנו וגם בבית?

איך נעביר את הקיץ באחריות גם בארגונים שלנו וגם בבית?
הקיץ הגיע ויש כל כך הרבה מקומות בהם ניתן לגלות אחריות.

נתחיל בארגון >>>

1. צריכת חשמל – במשרדים מומלץ לכוון את  המזגנים לטמפרטורה חסכונית יותר, ולבחון תזמון של כיבוי אוטומטי /למנות רפרנט/ סבב מתנדבים כדי שלא ישכחו מזגנים דלוקים. חיסכון בחשמל – חיסכון בזיהום!

2. אירועי חברה – רכישת מתנות חברתיות או סביבתיות, שימוש במפעלים מוגנים לאריזה, או מיזמים חברתיים לאירוע עצמו. אפשר להסתכל ברשימת הרכש החברתי המתעדכנת שלי כדי לראות מה קיים.
כמו כן, ניתן לשלב התנדבות עובדים או התגייסות למטרה חברתית /סביבתית ביחד עם המשפחות/ או בקהילות של העובדים – מחוברות – מובטחת!

3. איזון בית עבודה – בחודשי הקיץ הרבה משפחות מוצאות את עצמן בסחרור ימי חופש אל מול ימי החופש של מסגרות החינוך. אפשרו גמישות לעובדים ולעובדות. לפי מחקרים, התפוקות אינן נפגעות – אלא ההפך. מחויבות העובדים עולה והרצון שלהם להספיק ולעמוד ביעדים ובמשימות עולים. הגדירו מראש בקיץ יעדי תפוקות ולא יעדי "שעות". לכולם יהיה יותר נעים לעבוד בצורה כזו מבלי להעלות את רמת הסטרס.

4. אה, ואם עובד/ת לקחו חופשה – כבדו את הזמן שלהם. הגדירו ביחד מהו מקרה חריג/חירום שבעקבותיו אפשר להתקשר. בקשו ממנו לשים הודעת "מחוץ למשרד" במייל שלו – כדי שמי שעובד מול אותו עובד/ת יזכה לדעת מדוע לא מתייחסים אליו בפרק זמן הגיוני.

5.בטיחות – ודאו כי הכל עובד כשורה בחודשי הקיץ החמים ושלעובדים אין סכנה כלשהי.במקום העבודה או בדרך אליה.

6. ספקים – לפני שהשגרה משתבשת לחלוטין באוגוסט – יצרו תיאום ציפיות בנוגע למענה, זמינות, אספקה וכיו"ב. השקיפות והוודאות הזו תאפשר גם להם להערך בהתאם ולנהל את עצמם – וגם אתם תוכלו להערך בהתאם.

7.לקוחות – וודאו כי הלקוחות מודעים לשעות אחרות/זמינות אחרת/חופשות שמשפיעות עליהם/ן. דברו איתם מראש וודאו כי הם ערוכים לכך, ואם ניתן לסייע להם מבעוד מועד – תשמחו.

8. רעיון לאימפקט – ניתן למנוע פגיעה בזמינות והמשכיות עסקית ע"י העסקת מגוון רחב של קהילות ואוכלוסיות – ביניהם בעיקר- בני נוער וצעירים שמחפשים להשתלב בשוק העבודה. חפפו אותם וסיעו להם – ולעצמכם!

9. אוכלוסיות מיוחדות – בדקו האם ישנם אוכלוסיות מיוחדות ב קהילה המקומית / סביב המטה/ המשרדים שהקיץ משפיע עליהם באופן שלילי – וקחו חלק אקטיבי, בהתאם ליכולות ולמשאבים שלכם כדי להקל עליהם!
10. הקימו צוות חשיבה אחראי בארגון ! נצלו את ההפוגה מהשגרה גם במשרדים כדי לדבר על נושא שבד"כ בלחץ- אין קשב ארגוני עבורו!

ומה בבית? >>

1. בטיחות! מזג אוויר חם דורש מאיתנו לדאוג לנו ולבני המשפחה בעת הצורך, לשתיה מרובה, קרם הגנה, כובעים, זהירות לא לשכוח ילדים ברכב, לשים מגן שמש ברכבים – אפשר להכנס לרכב ולקבל כוויות מהגה רותח או מושב.
גם במים – לא להשאיר ילדים ללא השגחה בהתאם לגילם, מצופים אם צריך וכיו"ב.

2. צריכה נבונה של חשמל – נכון שמאוד חם! אבל צריכת מזגן מרובה – מזהמת! השתדלו לכוון מזגנים ל24-25 מעלות, לשים טיימרים, ולהעזר במאווררים בשעות הערב או בחלק מהזמן. צמצום בחשמל יסייע לכם לחסוך בהוצאות וגם בזיהום!

3. צרכנות נבונה – בקיץ אנחנו יוצאים המון עם המשפחה. במקרים מסוימים מתפתים לקנות לילדים עוד ועוד מתנות – שאין בהם בהכרח צורך. חשבו פעמיים האם באמת יש *צורך* האם הילד/ה ישחקו בזה יומיים וישכחו מקיום המשחק/מתנה? אולי להשקיע בחוויות ולא במוצרים? חוסכים בהוצאות ושומרים על הסביבה! הילדים שלנו חכמים מאוד -אפשר לנצל את התזמון כדי להסביר על ההשלכות של צרכנות מוגזמת או לא מוצדקת ולחשוב ביחד איתם על רעיונות לעשות טוב.

4. עגנו לכם בלוח הקיץ יציאות לטבע. קרוב או רחוק – הנאה מובטחת! לא חובה קמפינג של כמה ימים והתעסקות – אפשר לקחת בקבוק מים וכמה פירות אחה"צ כשכבר נעים

5. כמובן לא לשכוח לארוז שקית אשפה/להשתמש במה שלקחתם איתכם כדי לפנות אחריכם את הזבל. שומרים על הטבע והסביבה – ושומרי םעל כדור הארץ – עבור הדורות הבאים.
יש לך עוד רעיונות? שתפו אותי 🙂