אחריות וקיימות – טרנד חולף? או כאן כדי להשאר?

אני לא יודעת אם שמתם/ן לב ששינויים חברתיים וסביבתיים, שמשפיעים על שוק העבודה והתעסוקה, על אסטרטגיות עסקיות, ומדינות רבות – אינם טרנד.
להיות "בר קיימא" או "אחראי" או לשלב קבלת החלטות שמשפיעה לטובה על החברה והסביבה איננה "טרנד". היא תנועה. היא שינוי.

תרגום מאמר מאנגלית לעברית:

אל תרדוף אחרי טרנדים – הצטרף לתנועה.

אדם בורנשטיין. גיליון דצמבר 2021 ENTERPRANUAR

זה מפתה ללכת על הכל בטרנדים שמביאים להצלחות עסקיות אבל יותר נכון להתערב על התמונה הגדולה יותר.

במבט ראשון, טרנדים נראים כמו הזדמנות מעולה. גל שנבנה כדי גרוף הצלחות- אבל כמו שאנחנו אומרים לעצמנו- טרנדים זה דבר חולף. זה קשה לדעת כמה זמן הטרנד יימשך ו"הנסיעה" הזו תמשך. ואם קפצת על הטרנד הלא נכון (או שקפצת על הטרנד הנכון מאוחר מדי) זה עשוי להיות מסוכן מדי, עם תגמול נמוך עבור ההשקעה.

אז במקום להמר על טרנדים, תלמד איך לזהות תנועות. למשל: במקום לנסות למסחר וידאו או ריקוד בטיק טוק – יותר אפקטיבי להבין איך טיקטוק הופך להיות פופולרי מול קהל מסוים ואז לתכנן את המנוף למותג שלך לאורך זמן.

תנועות הן דינמיות, התמהיל של איך אנחנו מייצרים אינטרקציות, צורכים או מתקיימים.

הן כמו אוקיינוס.לא גל. ובכל אוקיינוס יש אינסוף הזדמנויות להתנסות וליצור הצלחות חוזרות.

אני אחלוק תנועה שאני אישית מהמר עליה- אבל חשוב לומר לפני כן: לא תמיד נסכים או נבין את המומנטום מאחורי תנועה מסוימת. וזה בסדר. מה שחשוב הוא להכיר מתי התנועה מתרחשת ולקחת בה חלק כדי לממש את הפוטנציאל כדי לשנות הכל.

לפני 15 שנים, הגיג-אקונומי כנראה נשמע כמו רעיון מטורף. אייר-בי אנד בי נאבקו כדי לצוף מעל המים בגלל שהרעיון שלהם לחלוק את הבית שלך עם זרים היה , ובכן, מוזר.

אבל התנועה לא הייתה סביב בתים. היא הייתה סביב שינוי הכוח משומרי סף מסורתיים (במקרה הזה, בתי מלון). אותו הדבר קרה עם תקשורת. בעבר, היא נשלטה על ידי חברות תקשורת. הבלוגים והרשתות ההחברתיות נתנו לכולם קול. והתנועה הבאה שראיתי שהשתתנה היא הדיגיטל לעסקים סביב קהילות דגיטליות.

בעוד שקהילות הן ממש לא דבר חדש, וב 3.0 טכנולוגיה שרותמת דאטה כדי להביא אנשים ביחד.

הנה איך שאתה יכול לגרום לזה לזוז לטובתך- במקון לחשוב על העסק שלך כמשהו לרווח האישי שלך בלבד, תדמיין איך העסק שלך מייצר ערך לצרכן שלך.

מה אם המוצר שלך יצליח לייצר קהילה או נטוורקינג? זו אבולוציה בנאמנות ותגמול. אתה לא צריך להבין בלוקצ'יין או קריפטו כדי להבין שמשהו קורה באופן שבו אנשים תופסים בעלות על נכסים. וזו הסיבה שדברים כמו NFT מצליחים.

אנשים רואים ערך בבעלות של פיסה של חלק מקהילה. להיות בעלים של משהו שהוא חלק מאקוסיסטם משמעותו שכשהאוקיסטסטם מתפתח או מצליח יותר אנשים מצליחים.

ונה למה זה צריך לשנות גם לכם. עסקים קטנים היו כמו דוד אל מול גוליית- התאגידים הגדולים.אבל היכולת של עסקים קטנים לבנות קהילות, לתגמל נאמנות ולהעמיק בקשרים עם הצרכנים שלהם מתעלים על הכל במגרש המשחקים העסקי.

בזמן שפרסום לא הולך לשום מקום (או לעולם םלא), עתיד הפרסום ימשיך להתמקד בקהילות, אינדבדואלים וPURPOSE. יותר ויותר, הקהילה שתבנו סביבכם תהיה הלב הפועם של העסק שלכם. כשאתם נותנים ללקוחות שלכם תמריץ או סיבה להתחבר עם הPURPOSE שלכם – אתם תבססו את יחסי אפקט הנטוורק שהולך וגדל מסתם עוד טרנד.


אני מזמינה אתכם ואתכן "להצטרף" לתנועה הזו – של חוסן חברתי-כלכלי. שיקולים אחראיים בקבלת ההחלטות. ויצירת מודלים עסקיים ברי קיימא.

בהצלחה!

ועל כל שאלה- אשמח לסייע.